گیاه البرز
'گیاه البرز'
خانه / سموم کشاورزی و باغبانی / متالاکسیل ـ مانکوزب

متالاکسیل ـ مانکوزب

متالاکسیل ـ مانکوزب

متالاکسیل ـ مانکوزب

معرفی:

این قارچ کش در بازار با نام تجاری ریدومیل ـ ام زد Ridomil-MZ 72% WP موجود است. داونی ـ جی (از دو گروه اسیل آلانین ها و اتیلن بیس دی تیوکاربامات هاست) قارچ کش سیستمیک بوده که به صورت پودر وتابل  (WP 72%) به منظور کنترل سفیدک­های دروغی (قارچ­های پاتوژن شاخه  Oomycota) استفاده می‌شود. این ترکیب از ۸۰ گرم متالاکسیل (۸%) و ۶۴۰ گرم ۶۴% مانکوزب در یک کیلوگرم (۷۲%) تشکیل یافته است. نیمه عمر  یا پایداری این قارچ کش در برابر هیدرولیز شدن در شرایط اسیدی یا خنثی کمتر از ۲۰۰ روز و در شرایط قلیایی  (pH=9)و دمای ۲۵ درجه سانتیگراد، ۱۱۶ روز است.

مکانیسم اثر:

متالاکسیل- مانکوزب قارچ کشی سیستمیک ولی با عمل حفاظتی و معالجه‌ای است. قسمت متالاکسیل این ترکیب مانع سنتز پروتئین در اندام‌های قارچی می‌شود و قسمت مانکوزب آن نیز روی آنزیم‌های سیکل تنفسی تاثیر می‌گذارد. متالاکسیل این ترکیب از طریق ریشه، ساقه و برگ قابل جذب بوده و برای کنتل بیماری در داخل بافت‌های گیاهی بواسطه خاصیت سیستمیک خود استفاده می‌گردد و از خاصیت پوششی مانکوزب نیز به منظور پیشگیری از نفوذ عوامل بیماری‌زای قارچی به داخل نسوج گیاهی استفاده می‌شود.

موارد مصرف:

متالاکسیل- مانکوزب برای کنترل بیماری سفیدک دروغی (Downy Mildew) روی توتون، سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی، پیاز، خیار، کلم، گل ‌کلم و کاهو استفاده می‌شود. این ترکیب برای کنترل بیماری سفیدک دروغی انگور و همچنین ضدعفونی بذر علیه بیماری گیاهچه میری پیتیومی  (Pythium damping-off)توصیه می‌شود.

سازگاری و اختلاط:

مصرف متالاکسیل- مانکوزب در دز و موارد توصیه شده اثر سوئی روی گیاه ندارد ولی از کاربردآن در گلخانه و یا برای مبارزه با بیماری‌های خاکزی باید اجتناب شود. متالاکسیل ـ مانکوزب با اغلب سموم رایج در کشاورزی قابل اختلاط است.

موارد توصیه متالاکسیل- مانکوزب روی بیماری سفیدک داخلی:

نام محصولمیزان مصرففواصل سمپاشیزمان و نحوه مصرف
توتون و تنباکو در خزانه۳۰۰ گرم در یک صد لیتر آب۷ تا ۱۰ روزسمپاشی در مرحله چهار برگی. بوته‌ها به محلول سم کاملاً آغشته شوند.
توتون و تنباکو در مزرعه۳۰۰ گرم در یک صد لیتر آب۱۰ تا ۱۴ روزاولین سمپاشی ۵ تا ۷ روز پس از نشاکاری. بوته‌ها به محلول سم کاملاً آغشته شوند.
سیب‌زمینی۲٫۵ کیلوگرم در هکتار۱۰ تا ۱۴ روزدر شرایط آلودگی شدید فواصل سمپاشی باید ۱۰ روزه باشد.
صیفی‌جات، پیاز کلم، و گل‌کلم، گوجه‌فرنگی۲۵۰ گرم در یک صد لیتر آب۱۰ روزاولین سمپاشی را باید با توجه به بیولوژی بیماری در منطقه چند روز قبل از احتمال بروز بیماری انجام داد.
۳۵۰ گرم در یک صد لیتر آب۷ تا ۱۰ روز

ملاحظات عمومی:

  • جهت اطلاع از جزئیات با کارشناسان حفظ نباتات منطقه مشورت نمایید.
  • قبل از مصرف سم، برچسب آن را به دقت مطالعه نمایید.
  • فروش این سم بدون نسخه گیاه پزشک ممنوع است.
  • شرکت گیاه در قبال عواملی که خارج از کنترل شرکت بوده و یا در اثر استفاده نادرست از محصول باشد، مسئولیتی نمی­پذیرد.


گیاه البرز مرکز فروش محصولات شرکت گیاه


گیاه البرز ٬ مرجع فروش و مرکز خرید عمده انواع محصولات کشاورزی ٬ اعم از انواع سموم کشاورزی و باغبانی ٬ آفت و حشره کش ها٬ انواع حلرون و علف کش ها و همچنین مرکز عرضه انواع کود ها و مواد ریز مغذی مناسب پرورش انواع گیاهان می باشد.

شما می توانید برترین انواع سموم کشاورزی و کود های مکمل و محصولاتی همچون متالاکسیل ـ مانکوزب را با مناسب ترین قیمت از ما تهیه کنید.



جهت خرید این محصول با ما تماس بگیرید


منبع: شرکت گیاه

جهت خرید این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:
مدیر فروش : مهندس مبینی
خدمات رسانی: ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه گیاه پزشکی توسط کارشناسان مجرب
داروخانه گیاه پزشکی گیاه البرز با شماره مجوز: 3108201745020015
آدرس: کرج- بلوار جانبازان (خیابان چالوس)-200 متر بالاتر از بانک ملی سابق
ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه 9:30 تا 19 پنجشنبه : 9:30 تا 17
mobile icon شماره موبایل: 09196819424
email icon پست الکترونیکی: [email protected]
مدیر فنی: دکتر محمد مهدی خیامی راد – دکترای گیاه پزشکی